Generelt

De her angitte vilkår regulerer kundens bruk av varer og tjenester levert av PClege,
Disse vilkårene gjelder for alt salg fra PClege, pclege.no så lenge ikke annet er skriftlig avtalt partene i mellom.
Enkelte varer kan til tider være utsolgt hos oss og våre leverandører, dette kan øke de ovennevnte leveransetidene.

For at en bestilling skal være gyldig må bestiller være fylt 18 år og myndig.

Frakteksempler

Normal leveringstid er 1-4 virkedager. Med et forbehold om at produktet du bestiller er på lager.
Er det ikke på lager vil du uansett høre fra oss!
Vi bruker postens satser ved sending av pakker. De fleste registrerte pakker koster rundt 100 kroner å sende.
Store pakker koster mer. Mindre pakker kan koste mindre.

Du har alternative betalingsmåter:

1. VISA, MASTERCARD, EUROCARD VIA NETAXEPT (Midlertidig deaktivert.)
Du kan betale med kort hos oss. Dette er naturligvis 100% sikkert og du som kunde er helt trygg. Vi gjør oppmerksom på at kortet ditt ikke belastes før vi sender varen fra oss til deg. Du vil derimot kunne se at beløpet er reservert på ditt kort.

2. FAKTURA (Midlertidig deaktivert.)
Du kan velge faktura som et betalingsalternativ, både som privatperson og firma. Vår bankforbindelse Klarna foretar da en kredittvurdering og vil med det samme avgjøre om du kan kjøpe varen på faktura. Varen blir sendt til deg på normal måte. Faktura sendes separat fra Klarna til din e-postadresse. Purringer sendes din folkeregistrerte adresse.
Alle pakker som sendes med faktura vil bli merket “personlig utlevering” fra oss og kan kun sendes til din folkeregistrerte adresse eller annen adresse på forhånd godkjent av Klarna. Dvs at du som kunde må hente pakken på postkontoret selv. Der vil du også bli bedt om å legitimere deg.
Klarna kan legge til et gebyr på faktura eller purring. Les mer om de forskjellige tjenestene her:
Klarna Faktura
Klarna Delbetaling
Klarna vilkår

3. PAYPAL
PayPal er en av verdens mest brukte betalingsløsninger og gir deg som kjøper en ekstra trygghet ved handelen. I tillegg er PayPal enkelt. Du slipper å huske kortnummer og kodebrikker.

4. VIPPS
VIPPS er en av mest brukte betalingsløsninger i Norge og gir deg som kjøper en ekstra trygghet ved handelen. I tillegg er VIPPS enkelt. Du slipper å huske kortnummer og kodebrikker .

Levering

Vi sender din bestilling per post. Vi følger Postens satser på forsendelser. Vi gjør oppmerksom på at et oppkravsgebyr vil komme i tillegg hvis du ikke velger å betale på forhånd.

Uavhentede pakker faktureres med minimum 255 kroner, fraktkostnader kommer i tillegg.

Priser og levering

Alle priser er oppgitt inklusiv mva og eksklusiv frakt, med mindre annet uttrykkelig er nevnt. Prisene er i stadig forandring og vi tar derfor forbehold om prisendring som følge av endrede priser fra våre leverandører.

Alle leveringstider som blir oppgitt av oss må anses som veiledende. Med leveringstid menes tidspunkt for ankomst av varer til vårt lager. Medgått tid til plukking, pakking og eventuell produksjon kommer i tillegg før innlevering av forsendelsen til transportør. Når tid er oppgitt i antall dager, menes hverdager.
Vi benytter Posten eller Bring som befrakter, og hvis pakken er skadet ved levering er det Posten som skal kontaktes.

Vi tilstreber å gi våre kunder så korrekt informasjon om våre produkter som mulig. Vi tar imidlertid forbehold om at skrive-/ trykkfeil kan forekomme, noe som kan innebære at vi ikke kan levere i henhold til informasjon gitt i vår nettbutikk, vår markedsføring eller på annen måte.

Videre forbeholder vi oss retten til å kansellere din bestilling eller del av denne, dersom produktet er utsolgt. Ved utsolgtsituasjoner vil du få melding om dette, eventuelt sammen med informasjon om hva vi kan tilby i stedet. Du vil få muligheten til å akseptere vårt nye tilbud med de endringer vi angir i forhold til din bestilling, eller kansellere bestillingen.

A-POST / BREVPOST: Pakken blir sendt som brevpost med frimerke. Ingen sporing eller forsikring er tilgjengelig. Kan brukes på rimelige og mindre forsendelser. Du som kunde er ansvarlig for forsendelsen og evt skader som oppstår etter at forsendelsen er overlevert fra oss til Posten.

SERVICEPAKKE: Vi anbefaler at du som kunde velger Postens klimanøytrale Servicepakke. Pakken kan spores og du får hentelapp i postkassen eller på SMS om mobilnummer er oppgitt, og produktene hentes på ditt lokale postkontor. Du som kunde er ansvarlig for forsendelsen og må melde skader som oppstår etter at forsendelsen er overlevert fra oss til Posten. Vi erstatter tapte og skadede forsendelser.
BEDRIFTSPAKKE: Pakken kan spores og leveres på bedriftens dør mellom 09-16 mandag-fredag. SMS varsling når varen er lastet på bil for levering om mobilnummer er oppgitt.
BEDRIFTSPAKKE EKSPRESS 09: Pakken sendes med sporingsnummer og mottaker varsler i SMS. Pakken leveres bedriften før kl. 0900 i kjerneområder og innen 16 i utenforliggende strøk. Legg merke til vår behandlingstid og pakking kommer i tillegg til leveringen. Vi tilbyr dessverre ikke utlevering på lørdager.

Leveringstid

Enkelte varer i vårt sortiment er bestillingsvare. Det kan enten være varer som vi bestiller eller varer vi har et svært begrenset antall av. Disse varene vil være merket med “Best. Vare X dager”. Du kan bestille varen og du vil få beskjed fra oss så snart vi vet når varen kan leveres.

Alle bestilte varer vil bli levert umiddelbart eller så snart som mulig. Ved eventuelle forsinkelser i levering vil PClege søke uten ugrunnet opphold å informere kunden om denne forsinkelsen.

Kreditt

PClege tilbyr kreditt til sine bedriftskunder. Alle selskaper som ønsker oppgjør ved kreditt må registreres og godkjennes.
Godkjenning skjer gjennom en kredittsjekk av selskapet ved betaling.

Uavhentede pakker

Ved uavhentede pakker vil kunden bli ilagt et gebyr (for tiden 255 kroner) for uavhentet vare, samt frakt begge veier, for å dekke våre kostnader i forbindelse med brudd på avtale.

Produktfeil og/eller feil levering av produkt

Dersom du angrer kjøpet eller ønsker å bytte i annen modell/farge/størrelse, betaler du kun returporto. Dersom returen skyldes feilekspedering, feil eller mangler ved varen, refunderer vi naturligvis dine utgifter. Nye varer blir sendt omkostningsfritt.

Reklamasjon

Som forbruker har du 2 års reklamasjonsrett på alle våre produkter. Varer som er ment å vare vesentlig lenger enn 2 år har du 5 års reklamasjonsrett. Reklamasjon innebærer at du kan klage på en vare innen en frist. Reklamasjon gjelder feil eller svakheter som er i produktet ved kjøp. Du er pliktig til snarest og innen rimelig tid å informere oss om eventuelle feil. Gjør du ikke dette, kan du miste din reklamasjonsrett. Registrer retur som beskrevet under “Retur av produkter” og returner delen til oss innen rimelig tid.

Som bedrift eller firmakunde er reklamasjonsretten begrenset til 6 måneder. Kjøper er å anse som firmakunde om firmanavnet inngår i faktura- eller leveringsadressen. Kjøper er også ansett som firma ved kjøp av varer ut over normal forbrukers mengde eller ved andre opplagte årsaker som kan knyttes til firmakjøp.

Har du forhandleravtale hos oss gjelder egne vilkår.

Forbrukerrådet kan gi deg mer informasjon: http://www.forbrukerradet.no.

Retur av produkter

Hvis vi har anbefalt deg å returnere produktet til oss for reparasjon eller bytte på reklamasjon må du pakke varen forsvarlig (i originalforpakning) sammen med alt medfølgende tilbehør.

Benytter du angreretten kan du uten grunn heve kjøpet. Angrerettskjema må medfølge.
Angrerettskjema finner du her: angrefrist.pdf

Hvis du ønsker å returnere en vare kjøpt i vår nettbutikk må du forhåndsregistrere returen her: RETUR
Så snart vi har godkjent din retur (RMA) og du har mottatt returbekreftelse på epost skal du sende den til:

PClege
Sentrumsvegen 116,
3550 Gol

Vær nøyaktig i beskrivelsen av feilen eller grunnen til at du ønsker retur. Dette gjør det enklere for oss å betjene returen. Vi anbefaler at du benytter en forsendelsesmåte som kan spores, spesielt om varen har en høy verdi.
Om retur ikke er registrert på forhånd vil vi trekke fra 75,- i behandlingsgebyr ved eventuell tilbakebetaling.

Tilbakebetaling ved bruk av angrerett skjer tilbake på det kortet du brukte under transaksjonen, har du bestilt i oppkrav eller på annen måte må du huske å legge ved kontonummer slik at vi kan overføre beløpet. Ved defekt vare eller andre godkjente returer vil du få tilgodelapp du kan benytte i nettbutikken. Har du andre spørsmål rundt reklamasjon og retur kan du sende oss en mail hit: post@pclege.no

VARER SOM RETURNERES SOM POSTOPPKRAV HENTES IKKE AV OSS. I DISSE TILFELLENE ER DET DEG SOM AVSENDER SOM FåR REGNINGEN FRA POSTEN.
Returforsendelsen vil bli behandlet i løpet av 4 – 6 virkedager etter at denne er ankommet oss. Merk at behandlingstiden kan variere noe i forbindelse med høytider og ferieavvikling.
Vi sender en bekreftelse når saken er ferdig behandlet.

Angrerett og uavhentede pakker

Dersom du skulle angre på ditt kjøp hos oss, er det Lov om opplysningsplikt og angrerett m.v. ved fjernsalg og salg utenfor fast utsalgssted som gjelder. I henhold til Angrerettloven har du noen plikter og oppgaver. Disse finner du i avsnittene nedenfor. Vi ønsker at nødvendige tiltak i forbindelse med dette skal være så enkle som mulig for alle parter innenfor lovens bestemmelser.

Under finner du noen viktige utdrag fra angrerettloven.

Angrerettloven gjelder kun ved forbrukerkjøp. Angreretten kan derfor ikke benyttes av firmaer eller andre som har handlet som ledd i næringsvirksomhet.(jf Angrerettloven § 6, punkt e)
Angreretten gjelder ikke dersom varen ikke kan leveres tilbake i tilnærmet samme stand og mengde, og beskadigelse eller forringelse skyldes uaktsomhet eller manglende omsorg fra forbrukerens side. (jf. Angrerettloven § 12 punkt a)
Returkostnadene bæres av forbrukeren (jf. Angrerettloven § 15 første ledd).
Dersom du velger å benytte deg av din rett til å angre på et kjøp, så finner du angreskjemaet her:
skjerma: angrefrist.pdf

Dette skjemaet er obligatorisk ifølge forskrift om angreskjema av 27. februar 2001 fastsatt av Barne- og familiedepartementet med hjemmel i lov 21.12.2000 nr. 105 om opplysningsplikt og angrerett mv. ved fjernsalg og salg utenfor fast utsalgssted (angrerettloven) § 10. Skal brukes ved fjernsalg og salg utenfor fast utsalgssted av varer.

Vanlige spørsmål vedr. leveringstider på din ordre.

Min ordre har ligget i 3 dager eller lenger, og er ikke blitt sendt enda.

Dette skyldes normalt at ett eller flere produkter på din ordre er midlertidigt utsolgt hos vår leverandør.
Om vi ikke har fått produktet på lager etter 5 dager etter bestillingsdatoen, deles ordren opp på følgende måte:

De produktene, som er på lager – sendes. Restnoterte produkt/produkter sendes så snart vi får dem på lager igjen. Ved delleveranse betaler du naturligvis kun ett fraktgebyr.

Bemerk at vi i de fleste tilfeller ikke kan bekrefte en presis dato for levering, dog pleier leveringen å skje innenfor kort tid.
Hvis du har ventet i lang tid på din vare ber vi deg kontakte vår kundeservice.

Ansvarsfraskrivelse

iPhone ®, iPod ®, iPad ®, MacBook ® og iMac ® er varemerker for Apple, Inc. Android ™ er et varemerke for Google, Inc. BlackBerry ® eies av Research in Motion Limited og er registrert i USA og kan være registrert eller venter registrert i andre land. Xbox ® er et varemerke for Microsoft. PS3 ™-systemet er et varemerke for Sony Computer Entertainment Inc. Alle andre varemerker tilhører de respektive eierne.

pclege.no og dets produkter er på ingen måte godkjent, sponset, eller tilknyttet noen av de ovennevnte selskapene eller datterselskap av disse. De produkter som tilbys på dette nettstedet er ikke pusset opp, tilbydt eller godkjent av noen av enhetene som er nevnt ovenfor. pclege.no gir ingen garantier av noe slag, uttrykt eller underforstått, om fullstendighet, nøyaktighet, pålitelighet, egnethet eller tilgjengelighet med hensyn til oppføring eller informasjonen, produktene, tjenestene eller relatert grafikk som finnes på oppføringen for alle formål. Enhver informasjon du velger å stole på er på egen risiko. Vi vil ikke bli holdt ansvarlig for misbruk eller fremstillinger av våre produkter.

Personvern

Adressen din blir kun hos oss. Vi hverken kjøper eller selger adresser.

Innsamling av opplysninger som kan knyttes til deg som individ vil ikke skje uten at du ettertrykkelig gjøres oppmerksom på det, på hvem som registrerer opplysningene og på hva opplysningene skal benyttes til. Du vil alltid bli bedt om tillatelse til både registrering og bruken.

Dersom annet ikke er utrykkelig avtalt med deg vil opplysninger som kan knyttes til deg som individ, aldri bli gjort tilgjengelig for andre virksomheter eller bli koblet med andre registre.

Bare spesielt godkjente personer hos oss vil ha tilgang til informasjon som kan knyttes til deg som individ og vi har etablert teknologiske sperrer som hindrer at uvedkommende får tilgang til informasjonen.

Du har rett til innsyn i de opplysningene som kan knyttes til deg som individ, rett til å korrigere eventuelle faktiske feil i disse og også rett til å kreve informasjonen slettet.

Retting og sletting av informasjon: Alle kunder kan til enhver tid kreve å få rettet eller slettet registrerte persondata når de er feilaktige, mangelfulle eller unødvendige. Kontakt om dette kan gjøres via e-post, tlf, brev eller innlogging.

Nyhetsbrev

PClege, pclege.no sender kun ut nyhetsbrev til de som har sagt seg villig til å motta dette. Vi videreformidler ikke epostadresser til tredjepart under noen omstendigheter.